پانل آزاد

پانل آزاد

انتشار لینوکس مینت ۱۷ (Qiana)

يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۳۷ ب.ظ

من همیشه لینوکس مینت رو دوست داشتم هم بخاطر زیبایی محیط کارش، هم به خاطر کامل بودن بسته های نرم افزاریش!

لینوکس مینت بر خلاف اکثر توضیع های لینوکسی که دست کاربر رو تو انتخاب نرم افزار باز میزارن تا خودشون هر نرم افزاری می‌خوان رو روش نصب کنن، همراه با توضیعش کلی نرم افزار بدرد بخور نصبه که به نظر من عالیه!!! میگین چرا؟ چون با این اینترنت زغالیمون اگه من بخوام چیزی روش نصب کنم عملا نصف ترافیکم میره :)

اما بپردازیم به برسی لینوکس مینت ۱۷ : همونطور که میدونید  Qiana یه نسخه با پشتیبانی طولانی مدت هستش (تا سال ۲۰۱۹) و بطور مرتب آپدیت خواهد شد.

اونطور که خودشون در وبلاگ رسمیشون زدن مهمترین تغییرات در لینوکس مینت جدید شامل آپدیت منیجر بهتر و سریعتر، نصب درایورهای سیستم شما بدون نیاز به اینترنت، تغییرات در صفحه لاگ اسکرین، بهبود در تنظیمات زبان، software sorce جدید و کلی تغییرات ریز و درشت دیگه...

از اونجایی که تعصب داشتن روی یه توضیع خاصی از لینوکس کار احمقانه ای هست فعلا از اوبونتو میام به لینوکس مینت تا ببینم چی میشه :) آدم باید همیشه بروز باشه !

شاد باشین!

نظرات (۳)

۲۱ خرداد ۹۳ ، ۱۳:۳۰ احمد حیدری
سلام مهندس. خوبی؟
میگم خوب رفتی تو کار لینوکس ها. مرحبا داداش.
میگم این مینت 17 خوبه شما که استفادش کردی؟
پاسخ:
سلام. ممنون از لطفت
آره ازش راضیم :)
حداقل برای ما ایرانیا که اینترنتمون داغونه حرف نداره چون بسته های نرم افزاریش کامله...
سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم از نظر امنیت در اینترنت آیا مینت میتونه قابل اعتماد باشه ؟ میتونم پرداخت های اینترنتی انجام بدم ؟
من سرمو فقط با گشت و گذار تو اینترنت گرم میکنم
پاسخ:
توضیع های گنو لینوکسی همه از یه کرنل استفاده میکنن و از نظر امنیت همه تقریبا میشه گفت شبیه هم هستن و درواقع کافیه آپدیت های نرم افزاری رو نصب کنین تا در بالاترین سطح امنیت قرار بگیره سیستم عاملتون. البته تا اونجایی که من میدونم توضیع لینوکسی کالی به خاطر تنظیمات پیش فرضی که داره امن ترین توضیع بوده البته اون تنظیمات رو میتونین به صورت دستی توی هر توضیعتون اعمال کنین :)
یه سوال دیگه ای هم داشتم برای اینکه بتونم آپدیت های سطح ۳ تو مینت رو نصب کنم چه باید بکنم یا اینکه صرف نظر کنم و سراغشون نرم ؟

با تشکر
پاسخ:
اونجوری که تو سایت خود مینت نوشتن، تا جایی که نیاز ندارین آپدیت های سطح 3 رو انجام ندین هرچند سیف هستن ولی تست نشدن برای همین ممکنه روی پایداری سیستمتون تاثیر بزاره. اما از کجا آپدیت های سطح 3 رو بگیرین؟ :)
کافیه روی آپدیت منیجر کلیک کنین (اون پایین کنار ساعت) و تیک آپدیت های سطح 3 رو انتخاب کنید تا براتون همه رو آپدیت و نصب کنه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی