پانل آزاد

پانل آزاد

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

reboot-brain-refresh-focus-15-minutes-less.jpg

تا به حال شده است که دلتان بخواهد دکمه ریست مغزتان را درست مثل زمانی که کامپیوترتان را ریبوت می‌کنید فشار دهید؟ یکی از کارشناسان سلامتی در نیویورک می‌گوید این کار نه تنها ممکن است بلکه باید به بخشی عادی از روزتان تبدیل شود.

وی می‌گوید: "در مقام یک مدیر مهم است که از خودتان مراقبت کنید. اگر در بهترین حالت خود نباشید، افرادی که به آن‌‌ها خدمتی ارائه می‌کنید و همینطور افرادی که برای‌تان کار می‌کنند نیز نمی‌توانند در بهترین حالت ممکن خود باشند."

این کارشناس توصیه می‌کند در طول روز دقایق ویژه‌ای برای خود بسازید تا کمی از شرایط فاصله گرفته و مغزتان را پاک کنید. در اینجا به بیان ۵ کار سریع که می‌توانند تمرکزتان را بازگردانند می‌پردازیم:

بیرون رفته و کمی قدم بزنید

ویکاریو می‌گوید وقتی بی‌حرکت نشسته‌اید اعضای بدن‌تان در حال استراحت هستند. حرکت دادن بدنتان بخش انرژی‌ساز سلول‌هایتان را بیدار می‌کند. وی می‌گوید چندین بار راه رفتن سریع در هفته می‌تواند اندازه میزان ماده انرژی‌ساز سلول‌ها را دو برابر کند که این امر باعث می‌شود بدن انرژی بیشتری تولید کند. ترکیب هوای تازه و ورزش هم جریان خون به مغز را تحریک کرده و باعث می‌شود بتوانید دوباره تمرکز کنید.

ویکاریو معتقد است: "اگر به یک مشکل چسبیده‌اید یا برای تفکر خلاقانه به مشکل برخورده‌اید برخواستن و قدم زدن در اطراف دیدگاه کاملا متفاوتی به شما خواهد داد. اگر نمی‌توانید بیرون رفته و قدم بزنید در همان دفتر و حتی پشت میز حرکات کششی انجام دهید. همین که بدنتان را حرکت بدهید کمک بزرگی است. "

یک لیوان آب بنوشید

ویکاریو می‌گوید اغلب امریکایی‌ها دچار کم‌آبی مزمن هستند و مطالعات نشان می‌دهند که کمبود آب بدن، عملکرد مغز را کند می‌کند.

وی می‌گوید: "اگر متوجه شوید تمرکز ندارید، کمی استراحت و نوشیدن یک لیوان آب درست مثل آب دادن به یک گیاه سرحال‌تان می‌کند."

ویکاریو پیشنهاد می‌کند در طول روز به میزان نصف وزن بدنتان در واحد اونس آب بنوشید. مثلا اگر کسی بین ۵۵ تا ۶۰ کیلو وزن دارد باید در روز ۶۰ اونس یا حدود ۸ لیوان آب بنوشد. اگر طعم آب خسته‌تان می‌کند کمی برگ نعناع یا یک برش لیمو شیرین، پرتقال، لیمو ترش یا خیار به لیوان آب بیفزایید.

تنفس یا پخش عطر لیمو

ویکاریو پیشنهاد می‌کند یک شیشه کوچک از اسانس لیمو روی میزتان داشته باشید و یا از داخل شیشه استنشاق کرده و یا یک قطره از آن را روی یک تکه پنبه بزنید. این کار به طور طبیعی تمرکزتان را افزایش می‌دهد.

ویکاریو معتقد است: "عطرهای تند و عطرهای مرکبات سیستم عصبی را تحریک کرده و انرژی شما را تجدید می‌کند. اکالیپتوس و رزماری هم اثر مشابه دارند."

یک غذای سالم بخورید

یک میان‌وعده سالم قند خون را تثبیت کرده و گرسنگی را از بین می‌برد و علاوه بر آن به عملکرد سلامت مغز کمک می‌کند. ویکاریو پیشنهاد می‌کند مخلوطی از مغز آجیل، تخمه و میوه خشک روی میزتان داشته باشید. از دیگر تنقلات سالم می‌توان به نان تست از غلات کامل با کره بادام زمینی اشاره کرد.

وی می‌گوید: "میان وعده باید دارای پروتئین و کربوهیدرات باشد تا به تعادل قند خون کمک کند. "غذاهایی که قند زیادی دارند باعث افزایش و کاهش سریع قند خون می‌شوند. این موجب ایجاد چرخه انرژی و سپس حس خستگی می‌شود که در طول روز از بین می‌رود.

چرت بزنید

وقتی خودتان رئیس خودتان باشید، یک چرت کوتاه چیزی است که می‌توانید در برنامه روزانه‌تان قرار دهید. بنا بر یک تحقیق صورت گرفته، یک چرت ۲۰ دقیقه‌ای مزایای چشمگیری برای بهبود هوشیاری و عملکرد دارد. با اینکه پژوهش‌ نشان می‌دهد که این کار می‌تواند ذهن را تازه کند و خلاقیت را افزایش دهد نباید به خودتان اجازه دهید زمان چرت زدن‌تان را از این میزان بیشتر شود.

ویکاریو معتقد است: "اگر بیش از ۲۰ دقیقه بخوابید با خستگی از خواب بیدار می شوید . اگر مدام حس می‌کنید به خواب نیاز دارید، زمان آن رسیده که شب‌ها بیشتر بخوابید.


منبع

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۲ ، ۱۳:۱۵
حسن حسینی

workshop1.jpg

با اینکه تعداد زنان در نقش‌های حوزه تکنولوژی رو به افزایش است، اما هنوز هم کم بودن این مقدار بالاخص در شاخه برنامه‌نویسی قابل قبول نیست. کارفرمایان و گروه‌‌های برنامه‌نویسی دست به سلسله اقداماتی زده‌اند (از سهمیه‌های جنسیتی تا برنامه‌های آموزشی ویژه) تا زنان بیشتری را به ورود به این عرصه ترغیب کنند.

یکی ازین اقداماتی که نتایج چشمگیری داشته، پروژه Rail Girls است؛ مجموعه‌ای از ورکشاپ‌های مختص زنان که از سال ۲۰۱۰ در شهر هلسینکی فنلاند آغاز به کار کرد و از آن زمان این برنامه در سرتاسر جهان گسترش یافته است. این ورکشاپ‌های رایگان در بازه‌ای دو روزه برگزار می‌شوند و مقدماتی برای خلق محصولات نرم‌افزاری و اپلیکیشن‌های تحت‌وب با زبان Ruby on Rails ارائه می‌کنند. روبی یک زبان برنامه‌نویسی است که در حال حاضر تقاضای بالایی برای آن وجود دارد.

سوازن جونز، یکی از هماهنگ کنندگان این پروژه معتقد است که «مساله این نیست که زنان نمی‌توانند برنامه‌نویسی کنند، بلکه آنها نقطه تمرکزشان فرق می‌کند، به تکنولوژی جور دیگری نگاه می‌کنند و به طریقه متفاوتی آن را بکار می‌گیرند؛ متاسفانه به این مسائل در حال حاضر توجهی نمی‌شود.»

او معتقد است که کم بودن برنامه‌نویسان نرم‌افزار زن ناشی از کم‌تعداد بودن شرکت‌کنندگان و الگو‌های زن در این عرصه است.

به گفته سوزان «زنان دسترسی برابر به سرمایه، منابع و آموزش را ندارند. الگوهای زیادی در دسترس آنها نیست و ما هم خیلی از کار‌آفرینان زن در عرصه تکنولوژی داستان‌پردازی نمی‌کنیم. در نتیجه باز هم زنان کمتری وارد این عرصه می‌شوند و این به یک دور باطل تبدیل می‌شود.»

پروژه ریل گرلز در نظر دارد تا با حداقلی کردن موانع ورود و فراهم کردن یک محیط کاری که نه تهدیدآمیز، بلکه دلگرم کننده است، دموکراسی را در عرصه تکنولوژی و نرم‌افزار رعایت کند.

شرکت‌کنندگان به هیج دانش یا تجربه پیشینی نیاز ندارند و همچنین هیچ الزامات سنی یا آموزشی‌ای لحاظ نمی‌شود. این رویکرد باعث می‌شواد که شرکت‌کنندگان با سوابق و مهارت‌های متنوعی جذب شوند و امید می‌رود که آن‌ها در پایان، برنامه‌نویسی را به عنوان یک انتخاب شغلی در نظر بگیرند، یا ابتکاری برای پیوند زدن تخصص خود به تکنولوژی به خرج دهند.

جونز می‌گوید که در این رویداد که برای آن هیچ تبلیغاتی صورت نگرفته بود داوطلبان به حدی زیاد بودند که بسیاری از افراد نتوانستند وارد شود و مجبور شدیم آن‌ها را برگردانیم.

«دلیل این مساله این است که فضا تهدیدآمیز نیست. شما نیازی ندارید که خیلی باهوش یا گیگ باشید. ما شرکت‌کنندگانی از تمام سنین و سابقه‌ها داشتیم، افرادی که اصلاْ سابقه برنامه‌نویسی ندارند و یا کسانی که در زبان‌های دیگری تخصص دارند. زنان می‌توانند که موفق شوند، فقط شرایط را برای آن‌ها فراهم کنید و بخاطر این کار تحسین شوید.»

از میان شرکت‌کنندگان سابق این رویداد می‌توان به یک رمان‌نویس، یک کار‌آفرین که به حمایت از نهاد‌های غیرتجاری می‌پردازد، مدیر یک شرکت فیلم‌سازی، چند طراح وب و مدیر وبسایت اشاره کرد. این ورک‌شاپ‌ها همچنین نظر کسانی را جلب می‌کند که کارمند عادی هستند اما می‌خواهند یک وبسایت یا اپلیکیشن طراحی کنند.

حمایت مالی از این فرصت‌های کارآموزی از طریق بودجه‌ای صورت می‌گیرد که یکسری شرکت‌ها و متخصصان نرم‌افزار به این کار اختصاص می‌دهند. هدف اولیه بودجه‌یابی برای این برنامه ۵۰.۰۰۰ دلار بوده ولی استقبال شرکت‌ها از این برنامه باعث شده که اکنون بیش از ۸۰.۰۰۰ دلار به این برنامه بودجه اختصاص داده شود؛ مبلغی که امکان سرمایه‌گذاری روی شش فرصت دیگر علاوه بر ده فرصت برنامه‌ریزی شده پیشین را می‌دهد.

انتظار می‌ورد طی سال‌های آتی چنین فعالیت‌هایی در سایر کشورهایی که نیاز به پرورش استعدادهای زنان و دختران برای فعالیت بهتر و بیشتر در حوزه تکنولوژی و زیرشاخه‌های مربوط به آن را دارند، افزایش پیدا کند.


منبع

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۲ ، ۱۳:۰۷
حسن حسینی

Squatshiwoghowghowghowgho

ینم ایده جذاب متروی مسکو: با سی تا اسکات رفتن، بلیت متروی مجانی بگیرین. این پروژه از یک طرف برای سلامتی ایجاد شده و از یک طرف برای ایجاد جو ورزشی در آستانه المپیک زمستانی مسکو.

چنین پروژه ای نیازمند شعور اجتماعی و بلوغ نسبی مردم است. چه مردمی که استفاده می کنن چه مردمی که ایده می دن چه مردمی که قبول می کنن ایده رو و خود این پروژه با دادن ایده باعث رشد همون بلوغ در یک حلقه مثبت می شه. هم اجرای پروژه نیازمند شعور مردم است و هم این پروژه در رشد نکات مثبت رشد می کنه. اینو مقایسه کنین با جامعه ای که سعی می کنه مردمش رو عقب و دور از عقل و ناآگاه نگه داره و این ناآگاهی رو حلقه ای بکنه برای بازتولید ناآگاهی و چرخه ای می سازه از سقوط.


منبع

۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۲ ، ۱۲:۵۸
حسن حسینی

تصویر فوق متعلق به پیونگ یانگ ، پایتخت کره شمالی میباشد ، ویژگی سیستمهای کمونیستی که من تاکنون دیده ام ( حضورا یا از طریق رسانه ها ) عکسهای بسیار بزرگ رهبران ، قدسیت بخشیدن به رهبران و آرمانها  از طریق مجسمه ها و تمثالهای بسیار بزرگ است . نوشته زیر خیلی سریع قصد دارد یک موضوع تبلیغاتی در تهران را با تداعی های تصویری ، واکاوی کند :

سال ۱۹۴۵ جنگ جهانی دوم به پایان رسید.
شبه جزیره کره تحت اشغال ژاپنی ها بوده است و با بمباران هیروشیما ، نیروهای ژاپنی جزیره را ترک میکنند و نیروهای شوروی از شمال و نیروهای آمریکایی از جنوب به شبه جزیره حمله میکنند و در مدار ۳۸ درجه توافق حاصل میشود که دو طرف عقب بنشینند.
۱۹۵۰ ، کیم ایل سونگ کمونیست پس از چند بار مخالفت استالین نهایتا مجوز حمله به جنوب را از روسها میگیرد و تا سئول را اشغال میکند.
ترومن آمریکایی دچار هراس میشود و سازمان ملل را متقاعد میکند که با پشتیبانی ۱۷ کشور ، جلوی پیشروی کمونیستها را بگیرد. آمریکایی ها با برتری هوایی خود تا پیونگ یانگ پیشروی میکنند !
چینیها در حمایت از کره کمونیست شمالی ، دو میلیون جوان را به بهانه حمایت از آرمانهای کمونیستی و عدالت جهانی روانه کره میکنند و دوباره نیروهای جنوب را به عقب میرانند و نهایتا بعد ۳ سال در ژوئن ۱۹۵۳ قرارداد آتش بسی امضا میشود که پشت خط ۳۸ درجه نیروها آتش بس کنند
این جنگ ۳ میلیون کشته و زخمی کره ای و ۳۸۰۰۰ کشته آمریکایی داشته است.
بنابراین متجاوز  جنگ ، کیم ایل سونگ رهبر فقید بوده است ولی دستگاه تبلیغاتی عجیب کره شمالی ( عین مدل سایر کشورهای کمونیستی مثل چین و مجارستان و آلمان شرقی و شوروی وکوبا و …) در طول این سالها  جا انداخته برای مردم که متجاوزین آمریکایی بودند که مانع وحدت کره شده اند .

تصاویری که از خردسالی به کودکان معصوم کره شمالی داده میشود ، تصویر ذهنی آنها را پر از توهم جنگ برای ارمانهای مقدس عدالت کمونیستی میکند در حالیکه ۶۰ سال از آن واقعه گذشته است و اکثر نظامیانی که آن دوران را بوده اند ، ازدنیا رفته اند ولی فرزندان ژنرالها که منافع خود را در این میبینند که نفرت از آمریکای موهوم را بگسترانند تا مردم اساسا نفهمند چه جنایتی در حقشان شده است ، دائم فضا را در ۱۹۵۰ فیکس نگه میدارند تا فقدان وحشتناکشان در ۲۰۱۳ و عقب ماندگی تلخشان نسبت به همسایه جنوبی را نفهمند.
در کره شمالی نیازی نیست که یادآوری کنیم چه فاجعه ای سالهاست در جریان است ، در حالیکه تحریمهای ضدفعالیت هسته ای کره باعث شده مردم به قحطی بیفتند و میلیونها نفر بمیرند، هزینه مشروب کنیاک کیم جونگ ایل سالی ۷۰۰ هزار دلار بود ( دهه ۹۰).
هیچ آزادی مذهبی در کره وجود ندارد و حکومت ترسی غیر عادی از مذاهب توحیدی مثل مسیحیت دارد و دائم تبلیغاتی از این دست اعمال میکند. مردم تقریبا کیم ایل سونگ را باید بپرستند.
  • اردوگاههای کار اجباری کره شمالی روی گولاکهای استالینی را سفید کرده زیرا اگر کسی مثلا از کره شمالی فرار کند به چین یا جنوب، تمام خانواده درجه ۱و ۲ او به این اردوگاهها تبعید میشوند !!!
  • برای ازدواج هر جوانی باید از حزب اجازه بگیرد و اگر حزب تایید کرد میتواند به محبوب خود برسد
  • کره شمالی مدتها صادرات تکنولوزی بازجویی و شکنجه و اعتراف گیری در جهان کمونیستی داشته است ولی در تبلیغات عمومی تصاویری از جنگ ۶۰ سال پیش را برای نسل بدبخت فعلی نمایش میدهد تا توجیهی برای اعمال ضد بشری خویش داشته باشد.
  • نوشته بالا بنا ندارد به جنایتهای آمریکاییان در دنیا صحه بگذارد ، حقیقت اینست که آمریکاییها در دنیا به ویزه آمریکای لاتین ( مثل آرژانتین و گواتمالاو شیلی )  کم فرزندان مردم را سلاخی نکرده اند( کتاب دکترین شوک از خانم نائومی کلاین در اینباره تحقیقات مفصلی ارائه کرده است )  ولی نهایتش فکر کردند که  چگونه برای مردمان خویش ارامش و ثروت و فرصت فراهم آورند.ماحصل کره شمالی برای مردمش فقر و بدبختی و سرکوب و استحمار بوده است به نحویکه به تعبیر قران درباره فرعون، حکومت کره شمالی مردمانش را به استضعافی تلخ کشیده است : اِنَّ فرعون علا فی الارض و جعل اهلها شیعا یستضعف طائفةً منهم یذبّح ابنائهُمْ و یستحیی نساءَهُم اِنّه کان من المفسدین» فرعون در زمین گردنفرازی کرد و مردمان را تفرقه افکند و فرزندانشان را سربرید و زنانشان را استثمار کرد ، چنین کسی البته که فساد برانگیز است.
مقدمه طولانی بالا با پاراگراف پایین خاتمه می یابد و توجه شما خواننده محترم را جلب میکند به منطق مشابه پروپاگاندای پوپولیستی کمونیستها و بعضی فعالیتهای ضد آمریکایی امروزی که در واقع متوقف در ۶۰ سال پیش است :

دارم میرم فرودگاه و یک بیلبورد رو عرض پل عابر پیاده ، توجهم را جلب میکنه ، خیلی طرح عجبیه !دو زبانه با عکسی تصویرسازی شده از مذاکره ایران و آمریکا. طرف ایرانی ریش پروفسوری داشت که ظاهرا متلکی بود به اقای ظریف! البته داشتم در بحر این تصویر میرفتم که از یه متری یه تصادف رهیدم !

منطق سازمان زیباسازی شهرداری تهران چگونه به دخالت در امر دیپلوماسی خارجی ایران انجامیده است؟ اگر بخش خصوصی ( موسسه اوج ) مجری این طرح بوده است سوال جالب میتونه این باشه که مثلا آیا “حامیان پایان تحریمها “مجازند در این باره تبلیغات کنند؟ آیا این دخالتها و بیت المال را خرج کردن منجر به تثبیت وضعیت اقتصادی خراب مردم میشود و عزتی برای چهره ایران اسلامی به بار می آورد؟
همینجا در ادامه انتقادم به تبلیغات بالا که یادآور سیستمهای پروپاگاندای مبتذل وسطحی و “مردم احمق انگار”کمونیستی میباشد ، باید از حسن خلاقیت تیمی که تغییرات زمانه را در تحقق اهداف انقلاب در طراحی تبلیغات شهری در نظر داشته بستایم.
به نظر میرسد شهرداری تهران بسیاری از طرحهای فرهنگی و عمرانی به جای مانده در خور مردم پایتخت دارد که فرصتی برای این نوع فعالیتهای غیر مرتبط نداشته باشد و آیا بهتر نیست بگذارد سیاست خارجه را تیم حرفه ای وزارت خارجه  اداره کند؟
الان یه تیم افراطی در سنای آمریکا ، اسرائیل و اداره اطلاعات سعودی و حتی عجبا در بعضی نقاط ایران به شدت از صلح و رفع تحریمها و…عصبی اند و حرفهاشون عین هم است!

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۲ ، ۱۷:۳۴
حسن حسینی

فرض کنین بعد از فکر و جمع کردن پول‌ها، اندرویدتون رو خریدین و دارین باهاش ذوق می کنین! معلومه که اولین کارتون وصل کردن دستگاه جدید به گوگل بوده تا کانتکت‌ها و ایمیل‌ها و نقاط مهم توی نقشه و غیره سینک بشن و این دستگاه جدید بشه یک دستگاه شخصی. اما قدم بعدی چیه؟ کمی ور رفتن به منوها و بازی و کشف و بعدش – در مورد من – نصب این اپلیکیشن‌ها.

سایفون ۳. معلومه که در ایران اسلامی عزیز اولین کار نصب کردن یک ضد فیلتر است. با این برنامه می شه رفت فیسبوک و به گوگل پلی وصل شد. توجه کنین که این برنامه هم فیلتره و در نتیجه باید با یک کامپیوتر دانلودش کنین و برای خودتون ایمیلش کنین و نصبش کنین. نصب این برنامه ممکنه لازم داشته باشه که از توی منوها گزینه «نصب برنامه های متفرقه» یا چنین چیزی رو فعال کنین.

بازار. این برنامه مثل گوگل پلی کار می کنه ولی در ایران. بدون مشکل می شه ازش دانلود کرد و معمولا به روزه و تعداد زیادی هم برنامه ایرانی داره. به نظرم فعلا بعد از گوگل پلی که وصل شدن بهش نیازمند سایفون است، بهترین گزینه است برای اضافه کردن برنامه به دستگاه اندرویدی شما.

Foursquare. یک برنامه برای پیدا کردن رستوران‌ها، سینماها، نونوایی‌ها و هر چیز عمومی در اطرافتون. شاید خیلی به درد اکثر آدم‌ها نخوره ولی اگر معتادش بشین می تونین تمام طول یک شام رو به موبایل چشم بدوزین و تلاش کنین از روی جی پی آر اس مزخرف ما ، چک این کنین.

Music Folder Player. برنامه پخش کننده آهنگ‌های قر و قاتی‌ای که ما داریم. اکثر پخش کننده‌های موزیک ور می دارن فایل‌ها رو بر اساس خواننده و اسم ‌هایی که توی تگ اومده مرتب می کنن و در نتیجه من و شما می مونیم و دویست تا آهن به اسم New Folderکه خواننده همه شون FolanMusicDotCom است. این موزیک پلیر اما مثل آدم بر اساس دایرکتوری می تونه فایل پخش کنه؛ چیزی که من معمولا لازم دارم.

Feedly. برای خوندن فیدها. من اخبار و وبلاگ‌ها و بقیه چیزها رو با این می خونم.

Pocket. یکی از بهترین‌های هر گوشی. اول پلاگینش رو برای فایرفاکس یا گروم دانلود می کنین و هر وقت به چیزی رسیدین که با خودتون گفتین «اینو بعدا می خونم» اون دگمه رو فشار می دین و توی پاکت بعدا می خونینیش. اونم با فرمت تر و تمیز برای خوندن روی موبایل و همچنین امکان مطالعه آفلاین.

Offline Dictionaries. یک کلام: دیکشنری آفلاین. بعد از نصب باید دیکشنری زبانی که می خواین رو بهش اضافه کنین. مثلا انگلیسی به انگلیسی.

Air Droid. بهترین برنامه برای وصل کردن کامپیوتر به گوشی. باهاش می شه فایل ترنسفر کرد، اسمس جواب داد، عکس دانلود کرد و غیره.

Viber. برای چت با دوستان و حتی حرف زدن و حتی رابطه تصویری. با قابلیت فرستادن استیکر، مکان روی نقشه و خیلی امکانات باحال دیگه.

Divar. یا همون دیوار خودمون. یک برنامه که یکسری توش دنبال فروختن جنس های دست دومشون هستن و من دنبال سرگرم شدن با دیدن اینکه کی چی رو چند می فروشه.

Moon+ Reader. کتابخون دیجیتال مورد علاقه من. معقول ور احت.

Team Viewer. برای وصل شدن به سیستم‌های راه دور و حل مشکلات آدم ها و وصل بودن به کامپیوتر در جلسات کاری و …

Google Keyboard. در اندروید کیبورد هم مثل هر چیز دیگه یک نرم افزار قابل کنترله. من کیبوردهای مختلفی رو تست کردم و بین مجانی ها این از همه بیشتر باهام جور بود. شما می تونین کیبوردهای دیگه ای رو تست کنین و به این نتیجه برسین که کدوم برای شما بهترینه.

Terminal Emulator & ConnectBot. هر گیکی باید یک کامند لاین و یک برنامه اس اس اچ هم داشته باشه. مال من این دو تا هستن.

HootSuite. رو من برای توییتر استفاده می کنم ولی چندان ازش راضی نیستم.

ُGoogle Maps. برای نقشه و مسیر یابی. خوبیش اینه که می شه روی کامپیوتر نقشه رو بررسی کرد و ستاره گذاشت و بعد روی موبایل دیدش و از اون مهمتر امکان مسیر یابی و غیره.

ُGmail. برای خوندن ایمیل‌ها.

ُGoogle Chrome. برای وبگردی

اگر شما چیز دیگه‌ای استفاده می کنین و ازش راضی هستین خوشحال می شم توی کامنت ها اضافه اش کنین تا یک لیست خوب داشته باشیم.


منبع

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۲ ، ۱۸:۲۳
حسن حسینی

AUOL

خبر چندان پیچیده نیست. دانشگاه آمریکایی لندن، یک دانشگاه مجازی است. فردی سگش را در این دانشگاه نام نویسی میکند. رزومه می فرستد و از فعالیتهای سگش میگوید. مینویسد که سگ من مشاور مدیریت است و ۳۶ سال سن دارد که ۱۵ سال آن را صرف ارائه مشاوره کرده است!

فرم درخواست پر میکند و ۷۲۷۸ پوند شهریه پرداخت میکند و ظرف ۴ روز، مدرک MBA برای این سگ فرستاده میشود.دانشگاه آمریکایی لندن ۱۱۰ هزار فارغ التحصیل دارد که برخی از آنها مانند این سگ در لندن زندگی میکنند و برخی دیگر در ایران و خاورمیانه به فعالیت های مدیریتی مشغولند (تا لیست فارغ التحصیلان را از روی سایت برنداشته اند بروید و سری بزنید!).

البته لازم به توضیح است که اکنون معلوم شده این دانشگاه آمریکایی نیست و در سنت کیس (همان کشور رویایی که ما ایرانی ها دوست داریم با پاسپورتش مقیم دنیای مدرن شویم!) ثبت شده و مشابه این مرکز ۳۵۰ مرکز دیگر در انگلیس فعالیت میکنند.

اما سه نکته که برای من مهم است:

۱) تصویر زیر نحوه توزیع فارغ التحصیلان را نشان میدهد. بیشترین آمار مربوط به خاور میانه است.

AUOL ALumni

2) جز اشاره ای مبهم در روزنامه همشهری بدون هرگونه ذکر نام و مرجع، این خبر در ایران بسیار کم منتشر شده و رسانه ها بسیار مبهم مطرح کرده اند که البته دلیلش را میتوان حدس زد.

۳) اینکه آیا دانشگاه آمریکایی لندن مقصر است یا آن سگ یا سازمانهایی که نه به انسانها و مهارتهای آنها، بلکه به اوراق بهادار(!) حقوق می دهند…


منبع

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۱:۵۴
حسن حسینی
ارتش در حال آزمون کلاهخودهای فوق پیشرفته شبیه بازی Halo
اگرچه ارتش با جذب سرباز جدید توسط بازیهای ویدیویی چندان غریبه نیست، اما به نظر می رسد این تنها کاربرد بازی های کامپیوتری در امور نظامی نخواهد بود. زیرا به تازگی ارتش آمریکا تست کلاه های ایمنی جدیدی را آغاز کرده که شبیه کلاهخودهای مورد استفاده در بازی ویدیویی Halo هستند.
این کلاه ایمنی HEaDS-UP نام دارد که خلاصه عبارتی انگلیسی معادل «کلاه محافظتی الکترونیکی و سیستم نمایشی قابل ارتقاء» است. البته این محصول در نگاه اول بیشتر به درد نبردهای افسانه ای بین ستاره ای می خورد. اما قرار است از این پس چیزی فراتر از بازی و سرگرمی باشد.

شرکت سازنده عینکهای بالستیک (فوق محکم) Revision در حال طراحی و توسعه یک سیستم ماژولار ویژه HEaDS-UP است که قرار است یک کلاه ایمنی نظامی با امکان افزایش قابلیتهای تازه باشد و به خوبی از سر، صورت و گردن محافظت کند. 

این کلاه دارای صفحه نمایش ضد ضربه و مقاومی در جلوی چشمان است که امکان دید کامل را فراهم می آورد. علاوه بر این ماسک صورت و فک آن قابلیت مقاومت در برابر گلوله های تا ۹ میلیمتری را دارد. در واقع قرار است با این ماسک نسبت به مدلهای قبلی، محافظت بهتر و کاملتری از چشم، صورت و سر به عمل آید.

شاید قابل توجه ترین تکنولوژی کلاه جدید سیستم دید آن باشد که تصاویر را در نمایشگر درونی کلاه به نمایش می گذارد. البته هنوز هیچ اطلاعاتی درباره جزئیات این سیستم پخش تصویر رسما اعلام نشده. اما احتمالا می توان تصور کرد که قرار است بر روی آن در کنار تصویر محیط اطراف، اطلاعات تکمیلی همچون نقشه منطقه جنگی، محل قرار گیری اهداف و همچنین ارتباطات به نمایش در آیند. شاید چیزی شبیه گوگل گلاس اما با استحکام بسیار بالاتر.

در نسخه ای از کلاه ایمنی جدید که به تازگی برای مسئولان ارتشی به نمایش گذارده شده، سیستم دید و نمایشگر این کلاه از یک اسمارت فون اندرویدی بهره می گیرد. همچنین این کلاه قادر است ضرباتی تا سرعت ۴.۲ متر در ثانیه را کنترل کرده و از ایجاد عوارض مغزی جلوگیری کند.

این کلاه در حقیقت نتیجه ۴ سال تلاش تحقیقاتی در مرکز توسعه و مهندسی Natick Soldier Research است.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۲ ، ۱۰:۲۲
حسن حسینی

مارک زاکربرگ

بر اساس یک گزارش جدید، مارک زاکربرگ، مدیر فیسبوک در سال گذشته و تاکنون بیشترین درآمد را در میان مدیران عامل ایالات متحده داشته است. طبق رتبه‌بندی GMI که حقوق دریافتی بیش از ۲۰۰۰ مدیرعامل شرکت‌های تجاری عمومی را تحلیل کرده است، مجموع دریافتی مدیرعامل فیس‌بوک در سال ۲۰۱۲ میلادی قریب به ۲.۳ میلیارد دلار بوده است؛ چیزی بیش از دو برابر حقوق مدیرعاملی که در همین لیست در مقام دوم دریافتی و پس از وی قرار دارد.

تقریبا همه درآمد سال ۲۰۱۲ زاکربرگ مربوط به عرضه عمومی سهام فیس‌بوک است. از روزی که سهام فیس‌بوک به عموم فروخته شد، زاکربرگ ۶۰ میلیون سهم به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار فروخته است (گرچه بخش عمده آن پرداخت مالیات‌ها را پوشش داده است). علاوه بر این حقوق پایه وی در سال قبل ۵۰۰۰۰۰ دلار بوده است. با این حال این مبلغ از آغاز سال جاری به صورت نمادین به سالیانه تنها ۱ دلار تغییر یافته است.

ریچارد کیندر؛ مدیرعامل شرکت انرژی کیندر مورگان با مجموع دریافتی ۱.۱ میلیارد دلار نفر دوم لیست بود. از دیگر متخصصین فناوری که در گروه  ۱۰ نفر برتر این لیست قرار داشتند، تیم کوک مدیرعامل اپل (با ۱۴۳ میلیون دلار) و مدیر فروش این شرکت مارک بنیوف (با ۱۰۹ میلیون دلار) بودند.


منبع

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۲ ، ۱۰:۱۳
حسن حسینی

10-15-2013 07-01-17 PM

بعضی از رویدادهای تاریخی در ذهن و باور عمومی مردم به گونه متفاوتی ثبت شده است، به نظر من دسترسی کم به مطبوعات و کتاب‌های معتبر و کمبو.د پرسشگری درونی، باعث اینگوه جعلیات ذهنی می‌شوند.

باور ندارید؟!

از مردم عادی که در کوچه و بازار می‌بینید، بپرسید که چه کسی بمب اتم را اختراع کرد و یا نقش اساسی در آن داشت. عده زیادی، بدون تردید، فوری از معادله E = mc2 صحبت به میان می‌آورند و می‌گویند با کشف همین معادله بود که بمب اتم اختراع شد.

در صورتی که اینشتین نقش مستقیمی در پروژه منهتن نداشت و همان طور که می‌دانید تکنیک یک چیز است و یک فرمول نظری چیز دیگر.

پروژه منهتن نام پروژه تحقیق و توسعه بود که در زمان جنگ جهانی دوم برای ساخت بمب اتمی انجام شد. این پروژه با حمایت آمریکا و پشتیبانی انگلستان و کانادا اجرا شد. از سال ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۶ پروژه تحت نظر سرلشکر ارتش مهندسی آمریکا، لزلی گروز و جنبه‌های علمی آن زیر نظر رابرت اوپنهایمر اجرا شد.

اما نقش کلیدی اینشتین در این میان چه بود؟

در دوران جنگ جهانی دوم گمان می‌رفت که آمریکا مشغول ساختن سلاح اتمی است.پیش از شروع جنگ، اینشتین  به رئیس جمهور وقت آمریکا -روزولت- هشدار داده بود که که دستیابی آلمان به سلاح اتمی تهدیدی برای همه جهان خواهد بود.انیشتن عقیده داشت امریکا باید در ساختن سلاح اتمی پیشدستی کند و به این ترتیب آلمان را از به کار بردن سلاح اتمی منصرف کند. این نامه در دوم آگوست سال ۱۹۳۹ فرستاده شده بود.

اما جالب است بدانید که فکر نوشتن این نامه و متن نامه، کار خود اینشتین نبود.این نامه را فیزیکدانی به نام لئو زیلارد نوشته بود.

او شخص عملگرایی بود و در حالی که هنوز بعضی از فیزیکدان‌ها، متوجه اهمیت انرژی اتمی نشده بودند و در جنبه‌های فلسفی قضیه سرگردان بودند، او در ورای شکافت هسته‌ای، واکنشگرهای هسته‌ای و البته قدرت ویرانگر بمب‌ها را می‌دید. همه متن نامه اینشتین را زیلارد نوشت و او بود که اصرار کرد، نامه امضا و فرستاده شود.

در متن نامه، زیلارد، چند بار از خودش با ضمیر و افعال سوم شخص یاد کرده است. زیلارد اعتبار اینشتین را نداشت و به همین خاطر تصور می‌کرد که اگر نامه از جانب اینشتین فرستاده شود، میزان مقبولیت‌اش بیشتر خواهد بود.

زیلارد مجارستانی بود، سال‌های بعد او در ایجاد نخستین واکنشگر اتمی با انریکو فرمی مشارکت کرد و جالب است بدانید که نخستین بار ایده میکروسکوپ الکترونی و شتاب‌دهنده خطی هم توسط او داده شوده بود، اما از آنجا که خود او، این دستگاه‌ها را نساخت و تکمیل نکرد، در نزد عامه مردم دانشمند شناخته شده‌ای نیست.


منبع

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۲ ، ۱۱:۴۶
حسن حسینی

10-22-2013 06-32-49 PM

خیلی‌ها ساعت‌های کلاسیک را دوست دارند، به تازگی هم شرکت‌های فناوری سعی می‌کنند، ساعت‌های هوشمند را به دست‌های ما ببندند، اما اگر شما واقعا دنبال یک ساعت مچی نامتعارف هستید که بتواند هزار سالی کار کند و در این مدت تنها یک ثانیه خطا داشته باشد، باید ساعتی را بخرید که به تازگی Bathys Hawaii ساخته است.

این ساعت، نخستین ساعت اتمی مچی دنیاست، ظاهر زیبایی ندارد و خیلی حجیم است و قیمت‌اش هم اصلا جالب نیست: ۱۲ هزار دلار.

ز این ساعت تنها ۲۰ عدد ساخته شده است.

حالا سؤال این است که خریدار چنین ساعتی، چه کسی خواهد بود؟!


منبع

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۲ ، ۱۰:۲۴
حسن حسینی