پانل آزاد

پانل آزاد

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

وانت پراید
تو کشوری که دم از عدالت میزنه ولی در عمل عدالتی توش اجرا نمیشه و توان رقابت بین شرکتها وجود نداره و هروقت هم کسب و کاری تو اون کشور را افتاد بزرگترین مانع برای موفقیتش خود دولته هیچ وقت نباید انتظاری برای پیشرفت از اون کشور داشت.
اینم از شرکت معظم سایپا که تو این بازار بی رقیب خودرو سازی داره واسه خودش جولان میده...
۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۲ ، ۱۲:۱۸
حسن حسینی

یکی از بنیان گذاران اینترنت: داشتن حریم خصوصی در اینترنت توهم است

علیٰ رغم جقانیت کسانی که برای حفظ حریم خصوصی کاربران وب تلاش می کنند آقای وینت سرف، به عنوان یکی از بنیان گذاران اینترنت معتقد است این که بخواهید به اینترنت متصل باشید، از شبکه های اجتماعی استفاده کنید و اطلاعات به اشتراک بگذارید و همزمان انتظار داشته باشید حریم خصوصی تان هم نقض نشود امری است غیر واقع بینانه!


او که در همایشی درباره امنیت در عصر رایانه های پوشیدنی سخن می گفت ابراز داشت: «دست یافتن به حریم خصوصی برای ما بسیار دشوار خواهد بود؛ چنین چیزی دور از واقعیت است.»

حقیقت این است که بسیاری از مردم هیچ درکی از عواقب آن چه درباره خود به اشتراک می گذارند ندارند و این مسئله موقعی که رایانه های پوشیدنی گسترش بیابد بغرنج تر هم می شود. «رفتار اجتماعی ما [در اینترنت] به مقوله حریم خصوصی آسیب جدی وارد می کند»

او همچنین در کمال ناامیدی گفت که اصلاً نمی داند چطور می توان از حریم خصوصی افراد حفاظت کرد چرا که فناوری به سرعت پیش می رود و هنوز متوجه خطرات آن برای حریم خصوصی نیستیم.

نظر شما در این باره چیست؟ فکر می کنید با نفوذ انواع فناوری های پوشیدنی که حتی ضربان قلب و فشار خون ما را هم می دانند می توان امیدوار بود روزی حریم خصوصی و امنیت لااقل به طور نسبی محقق شود؟

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۲ ، ۱۲:۰۳
حسن حسینی

Programmer-Day1

امروز روز ۱۱۱۱۱۱۱۱ سال است.. البته به زبون کامیپوترها که به زبون آدمیزاد می شه روز ۲۵۶م. برنامه نویس‌ها مثل جادوگرها هستن. کسانی هستن که می فهمن پشت اینهمه ابزار عجیب غریب چی خوابیده و این ابزار چطوری کار می کنن.

سیصد سال پیش هر کس با صرف وقت کافی و بدون یاد گرفتن مهارت های جدید می تونست ابزاری که ازش استفاده می کنه رو -کمابیش- بسازه. ساختن یک چرخ، خونه، ترازو، و .. سخت بود اما از نظر سطح دانش خارج از دسترسی اکثر آدم‌ها نبود. امروز اما شرایط کاملا عوض شده. به من و شما دویست سال هم وقت بدن بعیده بتونیم یک لپ تاپ که هیچ، یک بوق هم بسازیم. اما یک گروه هستن که با اینکه بدون کمک بقیه یک پیچ هم نمی تونن بسازن، این حق رو دارن که ادعا کنن که در بیشترین دستگاه‌های جهان نقش بسیار مهم و موثر دارن: برنامه نویس‌ها. از خودرو، آسانسور، گوشی موبایل، قطار مترو، پخش کننده موزیک، کولر، کشتی و تلویزیون و … غیره و غیره و غیره.

امروز روز برنامه نویس‌ها است با همه باگ‌هایی که دارن و با همه زبون‌ها، کتابخونه‌ها و تکنولوژی‌هایی که هر روز باید یاد بگیرن تا تو شغلشون تثبیت بشن. برنامه نویسی در جهان یک شغل بسیار پر درآمده و در ایران یک شغل پر از دردسر… روزمون مبارک!


منبع

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۲ ، ۱۰:۲۱
حسن حسینی

کمتر کسی است که در دوران کودکی تجربه ساختن و بازی کردن با هواپیمای کاغذی را نداشته باشد. ظاهراً ورژن جدیدی از این سرگرمی دیروز و امروز ما در راه است. از هواپیمای کاغذی دست سازی صحبت می کنیم که با اضافه کردن یک سری تجهیزات ساده می توان آن ها را با تلفن هوشمند کنترل کرد.


گرچه این هواپیما پاور آپ 3.0 (PowerUp 3.0) لقب گرفته ولی برای بسیاری از ما، با تعریفی که از هواپیمای کاغذی در ذهنمان نقش بسته، شاید هواپیمای کاغذی ورژن 2.0 نام مناسب تری برای این نوآوری باشد.


برای کار با این هوپیما تنها کافی است مثل همیشه یک تکه کاغذ برداشته و با تا کردن آن هواپیمای خود را بسازیم. سپس پروانه و سکان عمودی را به انتهای هواپیما وصل کرده، فیبر کربنی میله مانند را در قسمت شکاف هواپیما قرار داده، ودر نهایت پک باتری را که نقش سپر محافظ را هم دارد به جلوی هواپیما متصل می کنیم. 

بخش جلویی به بلوتوث مجهز بوده و به ما امکان می دهد به راحتی توسط اپلیکیشنی که بر روی تلفن هوشمندمان نصب کرده ایم هواپیمای کاغذی را تا برد 55 متر در هوا کنترل کنیم. 

باتری به کار رفته توسط مینی یو اس بی شارژ می شود و قادر است تا 10 دقیقه پرواز مداوم شارژ را در خود نگه دارد. اپلیکیشن موجود به کمک نشانگر میزان بُرد، نشانگر سطح رانش یا نیروی پیشران، و قطب نما حس خلبانی را به شما القا می کند.


برای به هوا پریدن هواپیما و تنظیم ارتفاع آن باید از اهرم کنترل سوخت اپلیکیشن استفاده کنید. کج کردن تلفن به سمت چپ و راست هم هواپیمای کاغذی را در جهت مورد نظر سوق می دهد.


پاور آپ 3.0 در ابتدا تنها با آیفون کار می کرد. ولی از قرار معلوم به زودی اپلیکیشن سازگار با اندروید آن هم عرضه خواهد شد. طراحان این هواپیما از طریق کمپین کیک اِستارتر سرمایه مورد نیاز خود را کسب کرده اند و قصد دارند این محصول را به تولید انبوه برسانند.


۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۲ ، ۲۰:۲۴
حسن حسینی

کمپین گوگل برای زنان

گوگل از جمله شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری است که اعتقاد دارد همه حق دسترسی به اینترنت دارند و همین ایده باعث شده است تا کمپینی در این رابطه در کشور هند ایجاد شود. هدف این کمپین که Helping Women Get Online نامگذاری شده است این است تا طی یک سال ۵۰ میلیون زن هندی را با اینترنت آشنا کند.

بر اساس گفته مدیر گوگل در هندوستان، یک سوم از ۲۰۰ میلیون کاربر اینترنت هند را زنان تشکیل می‌دهند و این آمار نیازمند تغییر است چرا که این کشور در نظر دارد در آینده نه چندان دور تبدیل به دومین بازار بزرگ اینترنت در جهان شود.

کمپین گوگل به زنان هندی کمک می‌کند تا با اطلاعات پایه استفاده از اینترنت و ارتباط با دیگران برای اولین بار آشنا شوند. علاوه بر این آموزش‌ها، تعداد زیادی ویدیو در سایت این پروژه وجود دارد که به بیان فواید استفاده از اینترنت می‌پردازد.

اینتل و Axis Bank از دیگر حامیان این پروژه به حساب می‌آیند.


منبع

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۲ ، ۲۰:۴۳
حسن حسینی