پانل آزاد

پانل آزاد

معرفی کتاب - سیری در پختستان

جمعه, ۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۳۸ ب.ظ

اگه مثل من عاشق کتاب های علمی تخیلی هستین و از خوندنشون لذت میبرین بهتون پیشنهاد میکنم کتاب پختستان ( Flatland ) رو بخونید.

پختستان یک رمان علمی تخیلیه که در سال ۱۸۸۴ توسط ادوین ابوت نوشته شده است. داستان درباره سرزمینی است دو بعدی به نام پختستان (Flatland) که ساکنان آن اشکال هندسی دو بعدی هستند. زنان در این سرزمین خط و مردان اشکال چند ضلعی هستند و بر اساس تعداد اضلاع بر مقام و منصب آنها افزوده می‌شه.مثلاً مثلث‌ها در این سرزمین کارگران هستند و چند ضلعی‌ها طبقه حاکم و برتر جامعه. داستان از زبان یک مربع تعریف می‌شه.او در این داستان علاوه بر اینکه توصیفی دقیق و زیبا از پختستان و ساکنانش و قوانین حاکم بر آن دارد فرصت این را می‌یابد که با جهانی فراتز از پختستان یعنی حجمستان روبرو شود که برای او تجربه ایست شگفت‌انگیز!

میتونید این تحلیل این کتاب رو از سایت کتابناک از اینجا دانلود کنید و از خوندنش لذت ببرین  :)

 

نظرات (۲)

خیلی وبلاگ عالی و خوبی داری لذت بردم واقعا من هم البته یه وب دارم که متاسفانه کسی به من سر نمی زنه و تنهام دوست داری بیا نیامدی هم اشکال نداره بازم ممنون موفق باشی
سلام. میتونید به من بگید کتاب رو از کجا تهیه کردید؟ خیلی سخت پیدا میشه.
پاسخ:
خریدم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی