پانل آزاد

پانل آزاد

۱۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

08-19-2013 11-51-04 AM

اگر یک هکر باشید و باگی را در فیس‌بوک پیدا کنید، این شانس را دارید که به این صفحه بروید، باگ را گزارش بدهید و پاداش بگیرید.

اما اگر باگ را گزارش بدهید و فیس‌بوک گزارش شما را نادیده بگیرد، چه؟

یک هکر فلسطینی به نام خلیل شریته، متوجه شیوه‌ای شده بود که با آن می‌شد تنظیمات امنیتی فیس‌بوک را دور زد و روی تایم‌لاین هر کسی، حتی اگر آن شخص دوست هم نباشد، نوشت.

او این نقص را طی امیلی گزارش داد، او روی تایم‌لاین «سارا گوین» -همکلاسی سابق زاکربرگ- مطلبی پست کرد و لینک این نوشته را برای کارمند بخش امنیتی فیس‌بوک فرستاد، اما این کارمند واکنشی نشان نداد.

شریته به این کارمند ایمیل زد و بار دیگر مطلب را گزارش داد، اما این بار کارمند پاسخ داد که : «متأسفم، این یک باگ نیست.»

متعاقب این پاسخ، شریته تصمیم گرفت که باگ را در تایم‌لاین رئیس فیس‌بوک بازتاب دهد.

08-19-2013 11-51-32 AM

با پست نوشته او در تایم‌لاین فیس‌بوک زاکربرگ، یک مهندس امنیتی دیگر متوجه شد، درخواست اطلاعات بیشتری در مورد این باگ کرد و بعد از گفتگویی بین این دو، برای احتیاط اکانتت فیس‌بوک شریته، معلق شد.

به شریته گفته شد که به خاطر اینکه در بار اول جزئیات لازم را ننوشته بود و امکان باسازی باگ و آزمایش آن وجود نداشت، به او پاسخی داده نشده بود، همچنین با او گفته شد که فیس‌بوک به او برای گزارش این باگ، مبلغی پرداخت نخواهد کرد، چون کار شریته ناقض قوانین فیس‌بوک بوده است.


منبع

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۳۷
حسن حسینی

یک عکس به اندازه هزار کلمه، در خود معنی و مفهوم پنهان می‌کند، در این میان بعضی از عکس‌ها، بار عاطفی بیشتری دارند.

در این پست با هم چند عکس مشهور را مرور می‌کنیم که که احساسات آدمی را تحریک می‌کنند.

۱- به‌یادآوری:

08-21-2013 05-17-48 PM

کهنه‌سرباز روسی، در کنار تانکی که در آن ایام جنگ  جهانی دوم را سپری کرده بوده، زانو زده است. این تانک به عنوان یادبود جنگ نگهداری می‌شود.

۲- سوگ:

08-21-2013 05-21-44 PM

سگی به نام «لئو»، بعد از فوت صاحبش در ژانویه سال ۲۰۱۱ در اثر حادثه رانش زمین در برزیل، دو روز تمام در کنار قبر او به سر برده است.

۳- فقدان:

08-21-2013 05-24-55 PM


در پشت زمینه عکس، در داخل اتوبوس، یک پیرمرد اهل کره شمالی را می‌بینیم که برای خویشاوندش که اهل کره جنوبی است، دست تکان می‌دهد و از او خداحافظی می‌کند. تنها ۴۳۶ شهروند اهل کره جنوبی اجازه یافتند که ۳ روز را در کره شمالی به سر ببرند و با ۹۷ عضو خانواده او ملاقات کنند. از زمان جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳، کره دو پاره شد.

۴-ترس و ناامیدی:

08-21-2013 05-27-56 PM

یک شهروند فرانسوی، بعد از اشغال پاریس در جنگ جهانی دون، توسط نازی‌ها، از شدت ترس و ناامیدی می‌گرید.


منبع

۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۰۳
حسن حسینی

08-21-2013 07-39-04 PM

این دو سه ساله، توجه عموم مردم به «شتاب‌دهنده ذرات» و در رأس آنها LHC جلب شده است.

شتاب‌دهنده، دستگاهی است که در آن ذرّات باردار (مانند: ذرات بنیادی، اتم‌های یونیزه شده، مولکولها یا قسمت‌های مولکول) به وسیلهٔ میدان‌های الکتریکی یا مغناطیسی تا سرعت‌های بسیار زیادی شتاب ‌داده می‌شوند. به طوری که سرعت بسیاری از آنها، حتی تا نزدیکی‌های سرعت نور می‌رسد.

از شتاب‌دهنده‌ها در زمینه‌های مختلفی از فیزیک، از جمله در اندازه‌گیریهای متعددی در فیزیک هسته‌ای استفاده می‌شود: یعنی از طریق شلیک ذرّات، توسط شتاب‌دهنده به سوی جسم در حال تحقیق (Target) و پراکندشدن آنها و اندازه‌گیری، توسط یک دوربین یا آشکارساز (Detector).

ما به صورت جسته و گریخته می‌دانیم که اگر بدن در مجاورت مواد رادیواکتیو یا پرتوهای خطرناک قرار بگیرد، چه پیش می‌آید، اما در مورد شتابدهنده ذرات، چه؟ اگر کسی را مثلا در حین کار یک شتابدهنده در معرض برخورد آن ذرات قرار بدهیم، چه پیش خواهد آمد؟

مشخص است که ما اصلا امکان آزمایش عملی چنین چیزی را نداریم، اما در سال ۱۹۷۸ حادثه‌ عجیبی پیش آمد که امکان داد دست‌کم برای یک بار در تاریخ، خطرات چنین چیزی آزمایش شود!

آناتولی پتروویچ بوگورسکی، یک دانشمند روس، تنها شخصی است که تا حالا در معرض ذرات شتاب‌داده شده در یک شتاب‌دهنده قرار گرفته است.

در سال ۱۹۷۸، او به عنوان یک پژوهشگر در پژوهشگاه فیزیک Protvino کار می‌کرد و مشغول تحقیقاتی با استفاده از شتاب‌دهنده ذرات این مرکز به نام سینکروترون U-70 بود.

در ۱۳ جولای این سال، او متوجه شد که قطعه‌ای از شتاب‌دهنده به درستی کار نمی‌کند، برای همین خم شد تا مشکل را حل کند، غافل از آنکه با این کار سرش درست در مسیر عبور پروتون‌های شتاب‌داده شده، قرار گرفته گرفته است.

برای لحظه‌ای، او به گفته خودش، «نوری درخشان‌تر از هزار خورشید» را دید، ولی هیچ دردی حس نکرد.

پرتو عبور کرده از سر او، معادل دو هزار گری بود. gray واحد میزان جذب انرژی پرتوهای یونیزان است و هر گری معادل جذب یک ژول نرژی به ازاری هر کیلوگرم از ماده است. معمولا اگر کسی به صورت ناگهانی در معرض ۵ گری اشعه قرار بگیرد، در عرض ۱۴ روز فوت می‌کند. اما هر چه باشد، نوع اشعه هم مهم است و تا آن زمان کسی در معرض پروتون شتاب‌داده شده قرار نگرفته بود.

08-21-2013 07-40-26 PM

همان طور که در عکس بالا می‌بینید، اشعه از پس سر بوگورسکی وارد شده بود و از نزدیکی بینی‌اش بیرون آمده بود. به فاصله کوتاهی از حادثه، قسمت چپ سر بوگورسکی متورم شد، او را به بیمارستان بردند، انتظار می‌رفت او در عرض چند روز فوت کند، دانشمندان در نظر داشتند او را برای مطالعه این شرایط تحت مراقبت و نظارت دقیق قرار بدهند.

در عرض چند روز، قسمتی از پوست پس سر و صورت او، ریخت، ابفت استخوان جمجمه و مغز او هم توسط اشعه سوخته بود، اما در کمال تعجب بوگورسکی نمرد و به تدریج بهبود پیدا کرد!

علیرغم اینکه اشعه از مغز او عبور کرده بود، او توانایی‌های هوشی خود را بدون تغییر، حفظ کرد. البته او آسیب‌هایی هم دید:

- او شنوایی گوش چپ‌اش را از دست داد.

- در عرض دو سال پس از حادثه، قسمت چپ صورت او به تدریج فلج شد.

- او نسبت به گذشته، در حین انجام فعالیت‌های ذهنی، زودتر خسته می‌شد، اما با این همه او بعد از حادثه توانست به تحصیل ادامه بدهد و PhD خود را هم بگیرد.

-آثار جانبی دیگر، ابتلای او به تشنج absence بود و تشنج تونیک کلونیک بود. (در تشنج نوع اول، شخص به مدت کوتاهی، معمولا زیر ۲۰ ثانیه، حتی بدون اینکه خودش آگاهی داشته باشد، دچار تشنجی می‌شود که به صورت کاهش سطح هوشیاری و خیره شدن تظاهر پیدا می‌کند و در آن خبری از حرکات کلاسیک لرزش دست و پاها نیست، اما در تشنج تونیک کلونیک، ما با تشنج کلاسیک روبرو هستیم که فرد بیهوش می‌شود، روی زمین می‌افتد و دست و پایش به شدت تکان می‌خورند.)

08-21-2013 07-36-56 PM

اما عجیب‌ترین اثر جانبی پرتوهای پروتون شتاب‌داده شده روی بدن بوگورسکی این است که سمت راست صورتش، مثل هر پیرمردی دیگری در سن او، دچار چین و چروک شده است، اما سمت چپ صورتش، گویی فریز شده و چین و چروکی در آن مشهود نیست. از این نظر شتاب‌دهنده مثبل یک بوتاکس با اثر ماندگار عمل کرده است!

بوگورسکی ازدواج کرده است و صاحب یک پسر است.


منبع

۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۰۸
حسن حسینی
در این مجموعه مطالب سعی خواهد شد باهم با جنبه های مختلف این شیطان بزرگ :) آشنا بشیم.
مطالب این بخش برداشتی آزاد از سایت یک ایرانی در آمریکا است.

قبل از اینکه بخواهیم بیشتر در مورد درآمد در آمریکا صحبت کنیم باید در مورد وسعت کشور آمریکا تصور درستی داشته باشید.
بزرگی آمریکا را شاید بتوانید از روی نقشه تخمین بزنید، اما برای درک درست از آن باید چند موضوع را تجسم کنید. مثلا شما اگر ۸ ساعت در جاده‌های اطراف نیویورک به سمت بیرون حرکت کنید همچنان در نیویورک هستید، یا مثلا از یک طرف ایالت تگزاس تا آن طرفش حدود ۲۰ ساعت باید رانندگی کنید. پرواز نیویورک تا لوس‌آنجلس ۶ ساعت و پرواز لوس‌آنجلس تا هاوایی ۶ ساعت طول می‌کشد، یعنی فاصله نیویورک و هاوایی ۱۲ ساعت است. پرواز نیویورک تا ایالت آلاسکا ۱۰ ساعت طول می‌کشد، این ایالت به تنهایی از کشور ایران وسیع‌تر است!

شاید برایتان سوال باشد که وسعت آمریکا چه ربطی به درآمد دارد. در جواب باید گفت که آمریکا کشوری است که به ۵۰ ایالت تقسیم شده و هرکدام ازین ایالت‌ها مانند یک کشور جداگانه هستند که در هرکدام از آن ها یک یا چند شهر بزرگ و هزاران شهر کوچک و روستا وجود دارد. شما اگر در آمریکا به دنیا آمده باشید یا بعدا آمریکایی شوید، حق دارید به تمام این شبه کشورها سفر کنید. بین این ایالت‌ها برای جذب توریست رقابت وجود دارد و هرکدام از آن‌ها سعی می‌کنند نیروی کار و توریست‌های بیشتری را به سمت خود بکشانند. ایالت‌ها با جذب شرکت‌های بزرگ می‌توانند از مالیاتی که این شرکت‌ها پرداخت می‌کنند استفاده کنند. اینجاست که وسعت و محل زندگی روی درآمد شما تاثیر می‌گذارد.
۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۵۰
حسن حسینی

می توانید حدس بزنید تعداد میلیاردرهای ایران چند نفر هستند؟ نه؟ من هم نمی توانم اما تعداد آنها زیاد است. این را مطمئن هستم. (البته منظور انسانهایی هستند که با فکر، تلاش زیاد و یا هوش سرمایه گذاری میلیاردر شده اند نه رانت خوارها و …. که خودتان می دانید)

اما فکر می کنید راز ثروت مند شدن آنها چیست؟

اگر این موضوع برای شما هم جالب است می توانید ادامه مطلب را دنبال کنید.

http://aram24.ir/pic/472.jpg

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۳۴
حسن حسینی

http://hotsun.ir/up/di-I3N1.jpg

مجله فوربس که هرساله لیست پولدارترین افراد دنیا منتشر می کند، امسال در یک اقدام جالب، با معادل سازی ارزش دارایی افراد در مقاطع زمانی مختلف تا کنون، برای اولین بار لیستی را منتشر کرده است که در آن 200 نفر که در طول تاریخ بیشترین ثروت را داشته اند معرفی شده اند. اولین نفر در این لیست که به عنوان پولدارترین فرد در تاریخ معرفی شده، چنگیز خان با 417 میلیارد دارایی است!

مجله فوربس که هرساله لیست پولدارترین افراد دنیا منتشر می کند، امسال در یک اقدام جالب، با معادل سازی ارزش دارایی افراد در مقاطع زمانی مختلف تا کنون، برای اولین بار لیستی را منتشر کرده است که در آن 200 نفر که در طول تاریخ بیشترین ثروت را داشته اند معرفی شده اند. اولین نفر در این لیست که به عنوان پولدارترین فرد در تاریخ معرفی شده، چنگیز خان با 417 میلیارد دارایی است! 

نکته جالبی که در این لیست به چشم می خورد، وجود تنها یک ایرانی در این لیست 200 نفره است، که در این رده بندی جایگاه 193 را به خود اختصاص داده است. 

بر خلاف تصور اکثر ایرانیان در مورد پولدارترین فرد ایرانی! این عنوان به پیر امیدیار، مدیر سایت ebay اختصاص دارد.
امیدیار در سال 1967 در کشور فرانسه- پاریس به دنیا آمد. پدر او ایرانی و مادرش فرانسویست. وی در 6سالگی به همراه خانواده خود به امریکا می رود و در کالج نافتز در رشته علوم رایانه تحصیل میکند. 

امیدیار در سال 1995 سایت ebay را تنها از روی سرگرمی راهاندازی می کند ولی پس از گذشت اندکی این سایت به یکی از بزرگترین و پردرآمد ترین سایت های اینترنتی تبدیل می شود. 

Ebay به عنوان اولین سایت حراجی اینترنتی لقب گرفته است. این سایت در حال حاضر تعداد 6000 کارمند دارد و در سال 2005 میلادی معادل 441 میلیون دلار سود داشته است. 

ebay در حال حاضر 144 میلیون عضو دارد و روزانه میلیون ها معامله بصورت مجازی در آن صورت می گیرد. 

امیدیار در لیست ثروتمندان حال حاضر دنیا در رتبه 17 قرار دارد و ثروت او حدود 8 میلیارد دلار برآورد شده است.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۱۱
حسن حسینی

پرچم هر کشور یک نماد ملی برای اون کشور حساب میشه و هر گیکی باید بدونه پرچم کشورش نشون دهنده ی چه چیزی هست و چی شده که اینجوری طراحیش کردن.

البته بحث زیادی بر سر اینکه آیا با عوض شدن هر رژیم باید پرچم کشور رو هم عوض کرد یا نه هست:) اما پیشنهاد میکنم حتما مقاله جذاب اقتصاد آنلاین رو اینجا بخونین.

http://www.7poa.com/images/flags/19-ir.jpg

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۰۴
حسن حسینی
یه مقاله ی درمورد هزینه های اینترنت و مکالمه های تلفنی و فشاری که ماهیانه به مردم تحمیل میشه رو چن روز پیش خوندم. اما از اونجایی که یه ذره طولانی بود لینک میدم تا اصل مقاله رو از اقتصاد آنلاین اینجا بخونین :)
۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۱۵
حسن حسینی

هر سال پژوهشگران و تحلیل گران وب فعالیت‌های کاربران وب و رسانه‌های اجتماعی معروف را بررسی می‌کنند و با توجه به اینکه تعداد کاربران این رسانه‌ها میانگین استفاده هر فرد را منتشر می‌کنند.  امسال گروه Qmee و Mycleveragency اقدام به انتشار یک اینفوگرافی در این خصوص نمونه و بررسی کردهاند در ۶۰ ثانیه چه اتفاقاتی در فضای رسانه‌های اجتماعی و وب رخ می‌دهد.

همه ما می‌دانیم اتفاقات جدید در اینترنت به سرعت ورق زدن یک برگه کتاب می‌باشد! فقط در یک دقیقه شما می‌توانید کارهایی چون ارسال یک توییت، خواندن یک ایمیل، ثبت یک دامنه،  گوگل کردن یک کلمه و لایک کردن یک عکس در فیسبوک را انجام دهید. این کارهای یک دقیقه‌ای اینجا جمع شده‌اند و در این اینفوگرافی به شما نشان داده می‌شوند.

online in 60 seconds


منبع: رسانه های اجتماعی
۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۴۴
حسن حسینی

جامعه امنیت کامپیوتری چند روزی است که در غم و اندوه فرو رفته زیرا ستاره ای بی چون و چرا٬ هکر معروف٬ بارنابی جک٬ روز پنج شنبه قبل در ۳۵ سالگی در گذشت.

او که مدیر شرکت امنیتی IOActive در سیاتل بود٬ اصلیتی نیوزیلندی داشت و در سال ۲۰۱۰ تبدیل به ستاره ای در جامعه هکرها شد. شگردی که او را معروف کرد سرقت از خودپردازها نام داشت.

عکسی که در بالا می بینید یکی از به یادماندنی ترین لحظات تاریخ معاصر حوزه امنیت است. زمانی که جک روی صحنه رفت و کاری کرد دو دستگاه خودپرداز مثل باران٬ شروع به باریدن پول کنند. این نمایش که بسیاری منتظر آن بودند به خاطر فشار شرکت های سازنده دستگاه های خودپرداز به شرکتی که جک را در استخدام داشت٬ در کنفرانس Black Hat یک سال به تعویق افتاده بود.

او در اصل یک پژوهشگر به شمار می رفت نه هکری خرابکار، و با این دستاورد برجسته باعث شد شرکت های سازنده ATM و بانک ها بیش از قبل نگرانی ها بابت امنیت خودپردازها را جدی گرفته و به تغییراتی در این زمینه دست بزنند. از همین رو تاثیر تحقیقاتش بر زندگی میلیون ها نفر٬ ملموس است.

اما بارنابی جک در خودپردازها متوقف نشد. او سپس روشی برای هک کردن دستگاه های پمپاژ انسولین یافت که توسط آن می شد با تزریق دوزهای بیش از حد مجاز٬ دست به قتل زد. این دستاورد نیز باعث شد شرکت تولید پمپ های انسولین Medtronic طراحی پمپ های خود را تغییر دهد تا امکان سوء استفاده از آنها از بین برود.

قرار بود جک چهارشنبه همین هفته در Black Hat حاضر شود و یک دستاورد جدید و جذاب دیگر را رو کند. او به روشی دست یافته بود که می شود با آن از فاصله ۱۵ متری٬ ضربان ساز ها و دستگاه های تنظیم تپش قلب را هک کرد تا یک شوک مرگ بار به فردی که در بدن او نصب شده اند٬ وارد آید. این دستاورد نیز می تواند موجب بازنگری شرکت ها در چنین وسایلی و امن سازی آنها برای دور کردن مردم از خطرات احتمالی شود.

مشخص نیست که آقای بارنابی جک به چه دلیلی فوت کرده و کالبدشکافی در جریان است. پلیس او را در آپارتمانی در سان فرانسیسکو پیدا کرده و احتمال قتل را منتفی می داند. شرکت IOActive در نامه ای با اعلام فوت او نوشته: «یاغی محبوب از بین ما رفت ولی هرگز فراموش نمی شود. او یک استاد هک بود و البته دوستی عزیز.»

منبع: نگهبان - نیما دادگستر
۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۰۰
حسن حسینی